Animanga Wiki
Advertisement

Dojikko (ドジっ子) je termín používaný v otaku kultuře pro popis extrémně nemotorných ženských postav. Japonské slovo doji znamená chyba. Dojikko je často používána jako archetypální postava v japonských lehkých románech, anime a mange. Tento termín se někdy může vztahovat i na mužské postavy.

Dojikko jsou obvykle považovány za roztomilé a nevinné. Opakovaně selhávají v každodenních činnostech, jako je domácí práce, sportovní soutěže nebo dokonce chůze. Často padají, narazí do věcí nebo zakopnou o nejnižší překážky. I když jsou na své neštěstí naštvané, vždy ukazují svou dobrou stránku a litují toho, že věci pokazily. Příklady chování dojikko zahrnují uklouznutí na schodech, převrhnutí nápoje, rozbít talíř při obsluze zákazníků a další podobné komické situace.

Dojikko jsou jednou z charakteristik postav moe, které jsou navrženy tak, aby se do nich mužští diváci zamilovali. Často se objevují jako hlavní protagonistky v šójo mange, například Hiromi Oka v Aim for the Ace! nebo Usagi Tsukino v Sailor Moon. Přitažlivost k postavám dojikko se nazývá dojikko-moe.

Fojikko mají obvykle tyto vlastnostmi[]

  • Nemotornost: Dojikko jsou často nemotorné a nešikovné. Mohou padat, narazit do věcí nebo se zamotat do svých vlastních věcí.
  • Roztržitost: Dojikko jsou často roztržité a zapomnětlivé. Mohou zapomenout na schůzky, ztratit věci nebo dělat chyby.
  • Nesociální neschopnost: Dojikko mohou být sociálně neschopné a plaché. Mohou mít potíže s komunikací s ostatními nebo se mohou cítit nepříjemně v sociálních situacích.
  • Roztomilost: Dojikko jsou často vnímány jako roztomilé a nevinné. Jejich nemotorné chování může být vnímáno jako komické a laskavé.

Příklady dojikko v populární kultuře[]

Mezi příklady dojikko v populární kultuře patří:

  • Usagi Tsukino z Sailor Moon: Usagi je hlavní postava série Sailor Moon. Je to nemotorná a roztržitá dívka, která se však vždy snaží být statečná a pomáhat druhým.
  • Miharu Inori z Lucky Star: Miharu je jedna z hlavních postav série Lucky Star. Je to nemotorná a nešikovná dívka, která se však vždy snaží být pozitivní a veselá.
  • Chizuru Yoshida z WataMote: Chizuru je hlavní postava série WataMote. Je to nemotorná a sociálně neschopná dívka, která se snaží zapadnout do společnosti.
  • Tohru Honda z Fruits Basket: Tohru je sirotčinec, který se přestěhuje do domu Somaových. Je to nemotorná a bezstarostná dívka, která se však vždy snaží být nápomocná.
Advertisement