Animanga Wiki
Advertisement

Drama je žánr, který se zaměřuje na zkoumání lidských emocí a vztahů. V anime, manze a light novelách se drama často používá k vyprávění příběhů o postavách, které se potýkají s osobními tragédiemi, překážkami nebo dilematy. V anime je možné emocionální stránku posílit vhodnou hudbou a vizuálními prvky.

V anime a manze existuje mnoho subžánrů dramatu, které se liší ve svém zaměření a stylu vyprávění. Některé z těchto subžánrů zahrnují romantické drama, historické drama, psychologické drama a sociální drama. Romantické drama se zaměřuje na romantické vztahy mezi postavami. Tyto příběhy často obsahují prvky lásky, citu a emocionálního napětí. Příkladem romantického dramatu je anime a manga “Your Lie in April”, které vypráví příběh dvou mladých hudebníků, kteří se navzájem inspirují a pomáhají si překonat své osobní problémy1.

Historické drama se odehrává v minulosti a často se zaměřuje na skutečné historické události nebo postavy. Tyto příběhy mohou být inspirovány různými obdobími a kulturami. Příkladem historického dramatu je anime “Rurouni Kenshin”, které se odehrává v období Meidži v Japonsku a vypráví příběh zabijáka, který se snaží najít smysl života po skončení období samurajů.

Psychologické drama se zaměřuje na myšlenky, emoce a motivace postav. Tyto příběhy často zkoumají lidskou psychiku a stav mysli. Příkladem psychologického dramatu je anime “Neon Genesis Evangelion”, které se zabývá otázkami identity, osamělosti a lidských vztahů1.

Sociální drama se zaměřuje na sociální problémy a otázky ve společnosti. Tyto příběhy mohou zkoumat témata jako nerovnost, diskriminaci, politiku nebo environmentální problémy. Příkladem sociálního dramatu je anime “Attack on Titan”, které se zabývá bojem lidstva proti obřím humanoidním tvorům a otázkami o svobodě, spravedlnosti a lidských právech.

Drama je žánr, který umožňuje tvůrcům vyprávět poutavé příběhy s hlubokými emocemi a silným poselstvím. Tento žánr je oblíbený mezi fanoušky anime, mangy a light novel pro svou schopnost oslovit diváky a čtenáře na emocionální úrovni.

Charakteristiky[]

Drama v anime, manze a light novelách se často vyznačuje následujícími charakteristikami:

  • Zaměření na emoce a vztahy: Drama se zaměřuje na zkoumání lidských emocí, jako je láska, ztráta, bolest a radost. Věnuje se také vztahům mezi postavami, jako jsou přátelství, rodina a láska.
  • Realistické a dojemné příběhy: Drama v anime, manze a light novelách často vypráví realistické a dojemné příběhy. Tyto příběhy často zkoumají složité lidské emoce a vztahy.
  • Rozsah témat: Drama v anime, manze a light novelách se zabývá širokou škálou témat, včetně osobních tragédií, společenských problémů a politických konfliktů.

Příklady[]

Anime

  • Grave of the Fireflies (1988) je animovaný film o dvou dětech, které se snaží přežít v japonském městě Kjóto během druhé světové války.
  • Your Lie in April (2014) je romantické drama o mladém muži, který se snaží překonat svou fobii z hraní na klavír.
  • Violet Evergarden (2018) je drama o mladé ženě, která pracuje jako autorka dopisů a pomáhá lidem vyjádřit své emoce.

Manga

  • A Silent Voice (2011–2014) je manga o mladém muži, který se snaží napravit své činy z dětství.
  • The Flowers of Evil (2000–2005) je manga o mladém muži, který se potýká s depresemi a osamělostí.
  • Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009) je fantasy drama o dvou bratrech, kteří se snaží vrátit své těla zpět do původního stavu.

Light novely

  • The Melancholy of Haruhi Suzumiya (2003–2010) je sci-fi drama o skupině studentů, kteří se setkávají s nadpřirozenými jevy.
  • Oregairu (2011–2022) je romantické drama o mladém muži, který se snaží najít své místo ve světě.
  • Re:Zero − Starting Life in Another World (2014–současnost) je fantasy drama o mladém muži, který se probudí v alternativním světě a musí najít způsob, jak se vrátit domů.
Advertisement