Animanga Wiki
Advertisement

Fantasy je jedním z nejpopulárnějších žánrů v ligth novelách, anime a manze. Obvykle se jedná o příběhy, které se odehrávají ve světě plném magie, nadpřirozených jevů a tvorů. Fantasy anime a manga mohou být zaměřeny na různé aspekty žánru, od dobrodružství a akce až po romantiku a komedii.

V kontextu light novel, anime a manga může být fantasy kombinováno s různými dalšími žánry. Například (Mahou shoujo) (Magická dívka), Isekai, nebo třeba akční žánr.

Fantasy

Fantasy

Historie fantasy žánru v anime a manze[]

Fantasy žánr má v anime a manze dlouhou historii. Jedním z prvních anime, které se zabývalo fantasy tématy, bylo Utawarerumono z roku 1995. Toto anime vypráví příběh o mladém muži, který se probudí v neznámém světě plném mytických tvorů.

V 90. letech 20. století se fantasy žánr v anime a manze stal stále populárnějším. Mezi úspěšná fantasy anime a mangu z tohoto období patří například Fushigi Yugi, Inuyasha a Yu Yu Hakusho.

V 21. století se fantasy žánr v anime a manze dále rozvíjel. Mezi úspěšná fantasy anime a mangu z tohoto období patří například Fullmetal Alchemist, Sword Art Online a Attack on Titan.

Příklady fantasy[]

Dobrodružství:

  • The Legend of Zelda (anime)
  • The Seven Deadly Sins (anime a manga)
  • Jujutsu Kaisen (anime a manga)

Akční:

  • Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba (anime a manga)
  • Sword Art Online (anime a manga)
  • Attack on Titan (anime a manga)

Romantika:

  • Fruits Basket (anime a manga)
  • Ouran High School Host Club (anime a manga)
  • The Rose of Versailles (anime a manga)

Komedie:

  • The Devil Is a Part-Timer! (anime)
  • Konosuba (anime a manga)
  • The Helpful Fox Senko-san (anime a manga)

Všechny Isekai jsou i fantasy. Isekai je podžánr fantasy, který se zaměřuje na postavy, které jsou přeneseny do jiného světa. Tento jiný svět může být buď zcela fiktivní, nebo může být založen na nějakém existujícím fantasy světě, jako je například středověká Evropa nebo Japonsko období Edo. Takže např. Sword Art Online, Re:Zero a Overlord jsou fantasy.

Fantasy light novely[]

Fantasy je jedním z nejpopulárnějších žánrů v japonské light novel. Fantasy light novely se zaměřují na příběhy, které se odehrávají ve světě plném magie, nadpřirozených jevů a tvorů. Fantasy light novely mohou být zaměřeny na různé aspekty žánru, od dobrodružství a akce až po romantiku a komedii.

  • Isekai: Tento typ fantasy light novel se zaměřuje na postavy, které jsou přeneseny do jiného světa. Mezi příklady isekai light novel patří Sword Art Online, Re:Zero a Overlord.
  • Dobrodružství: Tento typ fantasy light novel se zaměřuje na postavy, které se vydávají na nebezpečné cesty plné dobrodružství. Mezi příklady dobrodružných fantasy light novel patří The Legend of Zelda, The Seven Deadly Sins a Jujutsu Kaisen.
  • Akční: Tento typ fantasy light novel se zaměřuje na akční scény a bojové umění. Mezi příklady akčních fantasy light novel patří Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba, Sword Art Online a Attack on Titan.
  • Romantika: Tento typ fantasy light novel se zaměřuje na romantické vztahy mezi postavami. Mezi příklady romantických fantasy light novel patří Fruits Basket, Ouran High School Host Club a The Rose of Versailles.
  • Komedie: Tento typ fantasy light novel využívá humor k vyprávění příběhu. Mezi příklady komediálních fantasy light novel patří The Devil Is a Part-Timer!, Konosuba a The Helpful Fox Senko-san.

Fantasy často dostávají manga a anime zpracování.

Advertisement