Animanga Wiki
Advertisement
Historia

Historická témata v manze, anime a light novelách jsou častým zdrojem inspirace pro tvůrce těchto příběhů. Mohou kombinovat historické události, postavy a kulturu s prvky fikce.

Historická témata se objevují v různých žánrech anime a mangy. Například historické drama se často zaměřuje na skutečné události a postavy z minulosti. Tyto příběhy mohou být inspirovány skutečnými historickými událostmi, jako je období samurajů v Japonsku nebo evropské středověké války. Historická témata se také objevují v žánru fantasy. V těchto příbězích jsou historické prvky kombinovány s magií, nadpřirozenými bytostmi a fantastickými světy. Tvůrci mohou například představit fiktivní svět inspirovaný středověkou Evropou nebo starověkým Japonskem a vyprávět příběhy hrdinských dobrodružství. Historická témata se vyskytující často v dílech, která jsou žánrem fantasy (tedy i isekai), dramatech, komediích apod.

Příklady:

  • Vagabond (1999–2019) je historický manga seriál, který vypráví příběh Miyamoto Musashiho, jednoho z nejslavnějších samurajů v japonské historii.
  • Kingdom (od 2006) je historická manga, která vypráví o příběhu Ying Zhenga, budoucího prvního císaře Číny.
  • Berserk (od 1989) je historická manga, která vypráví o příběhu Gutse, bývalého žoldáka, který se vydává na cestu pomsty.
  • Heike Monogatari (2022) je historický drama anime, které se odehrává v Japonsku v 12. století. Příběh sleduje příběhy tří rodin, které se utkávají v boji o moc.
  • The Rising of the Shield Hero (2019) je historická fantasy anime, která se odehrává ve středověké Evropě. Příběh sleduje Naofumi Iwataniho, který je povolán do paralelního světa, aby se stal jedním ze čtyř hrdinů, kteří mají zachránit svět před démony.
  • Ascendance of a Bookworm (2019) je historická fantasy anime, která se odehrává v Evropě ve středověku. Příběh sleduje Myne, mladou ženu, která se po smrti znovu narodí jako malé dítě v chudé rodině. Myne se snaží splnit svůj sen a stát se knihovníkem.
  • The Apothecary Diaries (2022) je historická fantasy anime, která se odehrává v Evropě ve středověku. Příběh sleduje Yosafuu, mladou ženu, která je vyškolena v lékařství. Yosafuu je povolána do služeb krále a musí se naučit přežít v nebezpečném světě politiky a intrik.
Advertisement