Animanga Wiki
Advertisement
Horor

Horor v manze a anime je žánr, který se zabývá strašidelnými, děsivými nebo násilnými tématy a situacemi. Hororové anime se často zaměřují na nadpřirozené bytosti, jako jsou duchové, démoni, upíři nebo zombie, nebo na psychologické hrůzy, jako jsou šílenství, paranoia nebo trauma. Hororové anime mohou také obsahovat prvky dystopie, paranormálních jevů, thrilleru a mysteriózní zápletky. Hororová anime se často inspirují japonskou mytologií a folklorem, ale někdy se v nich objevují také prvky západní kultury.

Hororové anime se snaží vyvolat u diváků pocit strachu, úzkosti, napětí nebo nejistoty. Existuje mnoho různých typů hororových anime. Některé se zaměřují na klasické hororové prvky, jako jsou duchové, příšery a rituály. Jiná se zaměřují na psychologický horor, který se snaží vyvolat strach a napětí pomocí atmosféry a postav.

Některá populární hororová anime[]

  • Gakkou no kaidan (2000) - Sbírka strašidelných příběhů z japonských škol.
  • Corpse Party: Tortured Souls (2013) - Skupina studentů se vrací do staré školy, kde jsou napadeni nemrtvými.
  • Devilman crybaby (2018) - Mladý muž se spojí s démonem, aby se stal superhrdinou.
  • Hellsing Ultimate (2006) - Organizace Hellsing bojuje proti upírům a dalším nadpřirozeným silám.
  • Kiseijuu: Sei no Kakuritsu (2014–2015) - Toto anime je adaptací klasické mangy z 80. let, která se zabývá invazí mimozemských parazitů, kteří infikují lidi a přeměňují je na monstrózní hybridy. Anime sleduje osud středoškoláka Shinichiho Izumiho, který je napaden parazitem, ale dokáže ho zastavit v jeho pravé ruce. Shinichi a jeho parazitní ruka Migi musí bojovat proti ostatním parazitům, kteří ohrožují lidstvo.
Advertisement