Animanga Wiki
Advertisement
High school dxd Light novel

High School DxD

Light novel (ライトノベル, raito noberu) je druh japonské novely. Tyto novely bývají tištěny ve formátu A6 jako tzv. bunkobon a jsou často (nesouvisle) ilustrovány ve stylu manga. Termín je odvozen z angličtiny, jedná se však o wasei-eigo. Často bývá zkracován jako ranobe (ラノベ) či rainobe (ライノベ).

Light novely se často vyskytují v žánrech fantasy, sci-fi, romantiky a hororu. Tyto romány jsou často adaptovány do podoby mangy a anime.

Historie[]

Light novely vznikly v Japonsku v 80. letech 20. století jako forma zábavy pro mladé čtenáře. První light novelou byla publikována v roce 1977 kniha The Wonderful Adventures of Nitaboh od spisovatele Akiko Hirano. V 90. letech se light novely začaly rychle rozvíjet a staly se populárním žánrem.

Žánry[]

Light novely se vyskytují v široké škále žánrů, včetně fantasy, sci-fi, romantiky, hororu, komedie, dramatu a dalších. Mezi nejpopulárnější žánry light novel patří:

  • Fantasy: Light novely tohoto žánru se odehrávají ve fiktivních světech, kde existují magické bytosti a síly. Mezi populární fantasy light novely patří Sword Art Online, Re:Zero a The Rising of the Shield Hero.
  • Sci-fi: Light novely tohoto žánru se odehrávají v budoucnosti nebo ve fiktivních světech, kde se objevuje pokročilá technologie. Mezi populární sci-fi light novely patří Steins;Gate, No Game No Life a Made in Abyss.
  • Romantika: Light novely tohoto žánru se zaměřují na romantické vztahy mezi postavami. Mezi populární romantické light novely patří Kaguya-sama: Love Is War, Oregairu a My Teen Romantic Comedy SNAFU.
  • Horor: Light novely tohoto žánru se zaměřují na hororové prvky, jako jsou nadpřirozené jevy, násilí a smrt. Mezi populární hororové light novely patří Another, Corpse Party a Higurashi no Naku Koro ni.

Adaptace[]

Light novely jsou často adaptovány do anime a manga seriálů. Mezi populární anime a manga seriály, které jsou založeny na light novelách patří:

  • Sword Art Online
  • Re:Zero
  • The Rising of the Shield Hero
  • Steins;Gate
  • No Game No Life
  • Made in Abyss
  • Kaguya-sama: Love Is War
  • Oregairu
  • My Teen Romantic Comedy SNAFU
  • Another
  • Corpse Party
  • Higurashi no Naku Koro ni
Advertisement