Animanga Wiki
Advertisement

Mangaka (漫画家) je japonský termín pro autora mangy. Zpravidla je to Japonec. Může to být muž i žena. Mangaka může psát i ilustrovat série vlastní tvorby, nebo může pracovat ve spolupráci s autorem.

Známí Mangaka[]

  • Akira Toriyama, autor Dragon Ballu, jedné z nejprodávanějších mang všech dob. Dragon Ball je akční fantasy příběh o mladém bojovníkovi jménem Son Goku, který se vydává na cestu, aby našel sedm posvátných dračích koulí, které mu splní jedno přání.
  • Eiichiro Oda, autor One Piece, další z nejprodávanějších mang všech dob. One Piece je dobrodružná fantasy příběh o pirátovi jménem Monkey D. Luffy, který se vydává na cestu, aby našel ztracený poklad One Piece a stal se králem pirátů.
  • Masashi Kishimoto, autor Naruto, dalšího populárního akčního fantasy příběhu o mladém ninja jménem Naruto Uzumaki, který se snaží stát Hokage, vůdcem své vesnice.
  • Hirohiko Araki, autor Jojo's Bizarre Adventure, série akčních a hororových mang, které se odehrávají v různých časových obdobích a sledují dobrodružství různých rodin Jostarů.
  • Kentaro Miura, autor Berserk, temného a drsného fantasy příběhu o mladém válečníkovi jménem Guts, který se vydává na cestu pomsty muži, který mu zabil rodinu a přátele.
  • Yoshihiro Togashi, autor Hunter x Hunter, akční fantasy příběh o mladém chlapci jménem Gon Freecss, který se vydává na cestu, aby se stal loveckým zkoušejícím, což je člověk, který loví nebezpečná zvířata a hledá poklady.
  • Naoki Urasawa, autor Monster a 20th Century Boys, dvou realistických dramatických mang, které se zabývají tématy jako lidská povaha, zlo a spravedlnost.
  • Osamu Tezuka, považován za otce moderní mangy. Tezuka je autorem mnoha klasických mang, včetně Astro Boye, Black Jacka a Kimba the White Lion.
  • Naoko Takeuchi, autorka Sailor Moon, populárního shojo seriálu o skupině dívek, které se převlékají za vesmírné válečnice, aby zachránily svět.
  • Ai Yazawa, autorka Nana, slice-of-life mangy o dvou mladých ženách, které se přestěhují do Tokia, aby se tam usadily.
  • Miki Joshikawa, autorka Yamada-kun and the Seven Witches. Příběh této mangy se odehrává na střední škole Suzaku, kde se nachází sedm čarodějek, které mohou sesílat kouzla polibkem. Hlavním hrdinou je Ryuu Yamada, který má schopnost kopírovat moc čarodějek.
Advertisement