Animanga Wiki
Advertisement

Odžo-sama (お嬢様) nebo ojousama se obvykle používá pro popis mladých dívek z bohatých rodin, které jsou vychovávány jako princezny a mají vysoké nároky na své okolí.

Tyto postavy jsou obvykle charakterizovány jako elegantní, vzdělané a sebevědomé, ale také mohou být arogantní a náročné. Postavy odžo-sama se často objevují v anime žánrech jako jsou romantické komedie, školní anime a akční anime.

Odžo-sama postavy mohou být pozitivní nebo negativní (antagonisté). Někdy jsou zobrazeny jako rozmazlené, sebestředné a manipulativní. Mohou být také velmi nebezpečné, pokud se rozhodnou použít své bohatství nebo moc k dosažení svých cílů. Jindy jsou vnesené, elegantní, laskavé a soucitné.

Příklady negativních odžo-sama postav:

  • Chiyo Mihama z Azumanga Daioh je bohatá a rozmazlená dívka, která se snaží ovládnout své okolí. Chiyo je často namyšlená a arogantní, a často se snaží získat pozornost tím, že je v centru dění.
  • Keiko Yukimura z Ranma je bohatá a sebestředná dívka, která se snaží získat Ranmu do své moci. Keiko je často žárlivá a manipulativni, a často se snaží získat Ranmu za každou cenu.
  • Junko Enoshima z Danganronpa je bohatá a manipulativni dívka, která se snaží ovládnout svou třídu a zabít je všechny. Junko je často sadistická a násilná, a často se snaží způsobit co nejvíce utrpení.
  • Ciel Phantomhive z Black Butler je bohatá a pomstychtivá dívka, která se snaží pomstít smrt svých rodičů. Ciel je často krutá a bezohledná, a často se snaží dosáhnout svých cílů za každou cenu.
  • Kagura Sohma z Fruits Basket je bohatá a rozmazlená dívka, která se snaží ovládnout své okolí. Kagura je často násilná a agresivní, a často se snaží získat to, co chce.

Příklady pozitivních (laskavých) odžo-sama postav:

  • Miyuki Shiba z light novely a anime The Irregular at Magic High School: Miyuki je sestra hlavního hrdiny Tatsuyi Shiba a je považována za jednu z nejtalentovanějších studentek na škole. Také je budoucí vůdkyní svého klanu.
  • Rias Gremory z light novely a anime High School DxD: Rias je jednou z hlavních postav příběhu.
  • Moka Akashiya z mangy a anime Rosario + Vampire: Moka je studentka střední školy a taky upír.
  • Kaguya Shinomiya z anime Kaguya-sama: Love is War je prezidentkou studentského senátu a je známá svou inteligencí a strategií. Je však také velmi soucitná a vždy se snaží pomáhat ostatním.
  • Ritsu Sanzenin z anime Hyouka je mladá žena, která je dcerou bohatého podnikatele. Ritsu je laskavá a soucitná, a vždy se snaží být pro své přátele oporou. Je ochotna pomoci jim v jejich těžkých časech.
  • Diana Cavendish z anime Little Witch Academia. Ona je studentkou na škole Luna Nova Magical Academy. Diana Cavendish je velmi talentovaná čarodějnice a pochází z rodiny čarodějů v Británii.
Advertisement