FANDOM

Kuroko no Basket (jap. 黒子のバスケ Kuroko no Basuke?, znane też jako Kuroko’s Basketball) – japońska manga napisana i zilustrowana przez Tadatoshiego Fujimaki. Od grudnia 2008 roku ukazuje się w tygodniku Weekly Shōnen Jump. Manga opowiada historię szkolnej drużyny koszykówki, która stara się wygrać zawody ogólnokrajowe. Na jej podstawie studio Production I.G wyprodukowało anime, nadawane od 7 kwietnia 2012 do 22 września 2012.

Fabuła Edytuj

Parę lat temu drużyna koszykówki Gimnazjum Teikō bardzo wzrosła w siłę, co pozwoliło im pokonać pozostałe drużyny. Gracze z pierwszego składu zostali nazwani Cudownym Pokoleniem (Kiseki no Sedai). Po ukończeniu gimnazjum Cudowne Pokolenie rozeszło się, gdyż każdy zawodnik wybrał inną szkołę średnią z dobrą drużyną koszykarską. Jednak z Cudownym Pokoleniem wiązała się pewna plotka. Mało kto wiedział, że istniał jeszcze jeden zawodnik – szósty, Widmowy Gracz. Ta tajemnicza osoba, jest obecnie uczniem pierwszej klasy Liceum Seirin, szkoły nowej z dość dobrą drużyną koszykarską, aczkolwiek mało znaną. Obecnie Tetsuya Kuroko, szósty zawodnik Cudownego Pokolenia i Taiga Kagami, utalentowany gracz, który większość swojego życia spędził w Ameryce – kolebce koszykówki, postawili sobie za cel, sprawić, żeby ich liceum wygrało zawody ogólnokrajowe, pokonując przy tym, po kolei wszystkich kolegów, ze starej drużyny Kuroko.

Linki zewnętrzne Edytuj

Inne źródła Edytuj