Animanga Wiki
Advertisement
Rsjtusrthdzj

Pandora Hearts- anime na podstawie mangi Jun Mochizuki, w reżyserii Takao Kato.

Fabuła- anime i manga opowiadaja historię młodego chłopaka, który przez przypadek trafia do miejsca zwanego Otchłanią. Poznaje tam dziewczynę, china, stwór który mieszka w otchłani; który nie wie jak trafił do tego miejsca i nie ma wspomnień. Od tej pory współpracują z organizacją zwaną Pandora by złapać tajeniczych przestępców.

Główne postacie

Oz Bezarius (Vessalius) - Główny bohater, 15-letni blondyn o zielonych oczach z cenionego rodu Bezariusów. Jego ojciec jest obecnie panującym władcą, matka została zabita przez ród Nightray. Mimo to Oz zachował optymistyczną osobowość. Jego przygoda rozpoczyna się w momencie piętnastych urodzin. Podczas ceremonii na cześć jego wejścia w dorosłe życie, Oz zostaje wciągnięty w Otchłań, ponieważ jego istnienie jest grzechem. Tam spotyka "łańcuch" o imieniu Alice i zawiera z nią kontrakt. Po powrocie do realnego świata dowiaduje się, że minęło 10 lat. Zamiast starać się pojąć, jakie znaczenie miał jego grzech, Oz rozpoczyna pracę u Breaka jako część Pandory.

B-Rabbit - Najsilniejszy łańcuch w Otchłani, znany również jako Alice. Zawarła kontrakt z Oz. W postaci "łańcucha" przypomina ogromnego królika o czerwonych źrenicach, czarnym futrze, z kłami i trzymającego wielką kosę. Kiedy akurat nie walczy, przybiera formę brązowowłosej dziewczyny w czerwonym płaszczu, krótkiej spódniczce i białych butach. Potrafi być agresywna, lubi rządzić, wiecznie kłóci się z Gilbertem i nie okazuje zbytniej sympatii Breakowi. Pomimo tego, że nazywa Oza swoim sługą, jest on jej przyjacielem. Mimo porywczych cech charakteru, czasem potrafi być spokojna. Jej głównym celem jest znalezienie swoich zaginionych wspomnień. Kiedy była w Otchłani czuła się samotna, później opuszcza Otchłań razem z Ozem, który staje się jej nielegalnym kontrahentem. Kiedyś miała kota, Chershira, którego zabił Vincent. Ma bliźniaczkę, Świadomość Otchłani. Obie lubią Jacka Vessaliusa. Uwielbia jeść, szczególnie mięso. Tak ja inni bohaterowie, jest wzorowana na postaci z Alicji w Krainie Czarów.

Break Xerxes - sługa domu Rainsworth (często widywany w towarzystwie Sharon Rainsworth) i kontrahent "łańcucha" Mad Hatter. Należy do organizacji Pandora. Ma srebrne włosy i czerwone oko, ubytek drugiego zakrywa grzywką.

Gilbert Nightray - znany także jako Raven, jest sługą Oza i kontrahentem "łańcucha" Ravena. Gilbert ma czarne włosy i złote oczy. Boi się kotów oraz dziewczyn, ale jest wspaniałym kucharzem. Dziesięć lat wcześniej, był płaczliwym dzieckiem, ale miłym. Dziesięć lat później Gilbert wydaje się być zimny i spokojny, ale mimo to, jest również opiekuńczy i dobry, zwłaszcza gdy znowu staje się sługą Oza. Czasem staje się szorstki, szczególnie w stosunku do Alice.

Advertisement