Animanga Wiki
Advertisement

Psycho-Pass (サイコパス, Saiko Pasu) - anime wyreżyserowane przez Naoyoshi Shiotani, a scenariusz stworzył Gen Urobuchi. Zostało wyprodukowane przez studio Production IG, a swoją premierą miało 12 października 2012 roku, licząc 22 odcinki. 2 listopada 2012 roku w magazynie Jump Square wydawanym przez Shueisha, ukazała się adaptacyjna manga, stworzona przez Hikaru Miyoshi pod tytułem: Inspector Akane Tsunemori. Pierwszy tom został wydany 4 lutego 2013 roku.

Fabuła[]

Akcja ma miejsce w samowystarczalnej Japonii, odciętej od reszty świata, kierowanej przez Sybill - system komputerowy potrafiący przeskanować człowieka, analizując jego talenty, słabości, a nawet skłonność do popełnienia przestępstwa. Główna bohaterka, Tsunemori Akane, po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminów z najwyższą możliwą notą zostaje przydzielona do specjalnej jednostki policji zajmującej się prewencją – eksterminacją ludzi, których psycho-pass przekroczył bezpieczną granicę. Wymaga się od niej bezwzględnego posłuszeństwa i żelaznych ideałów, na których szczycie oczywiście musi stać stworzony przez Sybill porządek, w którym ludzi dzieli się na tych z czystym i tych z zamglonym pass’em. Pierwsi mają dostęp do wszystkich dóbr, rozrywek i praw, natomiast drudzy, nawet jeśli nigdy jeszcze nie popełnili żadnego przestępstwa, skazani zostają na ośrodek resocjalizacyjny lub śmierć - w zależności od osądu panującego Sybilla.

Linki zewnętrzne[]

Oficjalne[]

Inne źródła[]

Pozostałe Wiki[]

Odniesienia[]

Ta strona jest zaledwie zalążkiem artykułu.
Jeśli możesz, rozbuduj go.
Advertisement